Cestovanie po Číne

Pol roka v Číne ubehlo rýchlejšie ako som sa nazdal. Ešte pred odchodom sa mi podarilo spraviť cestu, na ktorú som sa dlho chystal – videl som niečo z centrálnej Číny a potom Peking. Som rád, že som to nemusel robiť sám a týmto ďakujem svojim spolucestujúcim Mišovi a Sportymu. A Anan...

Každopádne, už pred touto záverečnou cestou som mal prakticky navštívené lokality v okolí Guangzhou. Bol som viac krát v Hong Kongu a Macau, navštívil som zaujímavé miesta v Guangdongu a bol som v okolitých provinciách. Cesta domov teda nakoniec viedla do provincie Henan a odtiaľ potom do Pekingu. Je zaujímavé, že komukoľvek som o zámere ísť do Henanu povedal, tak sa ma opýtal, čo tam chcem robiť. Z rozličných príčin je negatívny názor na Henan to, čo spája aj inak úplne odlišnú provinciu Guangdong s Pekingom. Je zaujímavé, že táto provincia, kde sa nachádzajú úplne základy čínskej kultúry a kde vlastne celá čínska ríša a vznikla, dnes nenadchýňa väčšina Číňanov. Nás však táto provincia nadchla úplne, pozreli sme si starobylé hlavné mestá, Šaolin a ďalšie buddhstické chrámy a videli sme obrovské stavby, ktoré dávajú tušiť, ako bude Henan vyzerať za pár rokov.

No a potom už len Peking. Oproti Guangzhou mi pripadal prekvapujúco trochu skromnejšie, ani Olympijské centrum nevyzerá tak veľkolepo ako veci, ktoré boli postavené v Guangzhou na minuloročné Asian Games. Peking má však oproti Guangzhou úžasné pamiatky. Zakázané mesto, staré pekinské uličky, chrámy a paláce. Bolo to úžasné a konečne som videl dlhoočakávaný vrchol čínskej kultúry. Aj ľudia sa mi zdali byť v Pekingu iní ako v Guangzhou. Takí viac vyspelejší, akoby si už zvykli na moderné veci...

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára